Q/A part one

 
Tänkte att jag skulle försöka svara på så många frågor som möjligt nu, sedan tar jag resten i olika delar ;)

Hej Matilda!
1. Hur långa blogg poäng har du?
2. Hur väl har du lärt känna Oscar Zia? 
3. När idol är över vad ska du göra då? 
Ha det så bra!
Svar; Hej på dig!
1. Ha letat och letat men hittar inget som heter blogg poäng, vad tusan är det för något? haha
2. Träffats två gånger so far så inte så speciellt väl!
3. Försöka bygga en karriär och fortsätta jobba på min dröm!

Hur kan du hålla dig så smal och snygg hela tiden haha?
Svar; Vem du nu än är, tack som fan för att du tycker det! Själv är man såklart väldigt självkritisk. Jag äter exakt hela tiden och gymmar någon gång i veckan, that's my final answear!

1. Vem av Idolerna är du närmast med?
2. Hur är Kevin som person?
3. Kan man bli vän med dig på facebook?
4. Ska du flytta till Stockholm när Idol är slut?
5. Är du och Oscar Zia på G?
6. Vad är temat till nästa fredagsfinal och vad ska du sjunga?
7. Hur får du ditt hår att vara så glansigt och perfekt?
8. Vem tror du kommer vinna Idol och varför?
9. Var du och Gabriel nära (som kompisar)?
10. Hur är Erik Rapp?
Svar;
1. Sara Sangfelt
2. Väldigt trevlig, snäll och omtänksam!
3. No can do sörru, men på min "fanpage" kan man skriva och så om det var de du tänkte på ;)
4. Inga såna planer ännu får se hur det blir, trivs väldigt bra här!
5. Nej skulle jag väl inte kunna påstå!
6. Svenska hits
7. Tvättar det, i vatten. Använder bara balsam och hårinpackning, sover med det ibland också! Vad kul att du tycker det är fint
8. Väldigt svårt att säga, tycker alla är värdiga vinnare!
9. Sisådär, men alla umgicks ofta tillsammans, men Gabriel är världens härligaste människa!
10. Intelligent, rolig humor, väldigt insiktsfull och har väldigt intressanta åsikter!

Stark senap, vanlig senap eller ingen senap på korven?
Jag föredrar stark!
Svar; Johnnys Senap,ALLTID

1. Vem ser du som din största konkurrent i Idol? Typ Elin? 
2. Hur gör du med skolan och kommmer du få läsa om eftersom du missat så mycket? 
3. Är du allergisk mot något?
4. Hur många förhållanden har du haft? 
5. Hur har du gjort för att inte bry dig om att ditt ex har skaffat en ny? 
6. Hur ska man göra för att våga ta för sig mer?
7. Hur länge har det som längst tagit för dig att komma över ett ex? och som kortast? 
8. Kan du inte visa bild på ditt rum? 
9. Är du sån som städar efter dig konstant och håller rent eller är du den som städar när det verkligen,verkligen behövs?
10. Är du duktig på att baka och laga mat?
11. Vad gör du när du åker ut ur idol? (eller vinner) 
12. Vem är din allra allra bästa vän?
13. Bor din mamma eller pappa med dig i Stockholm? Eller pendlar dom fram och tillbaka varje fredag?

Svar;
1. Ser egentligen ingen som min konkurrent konstigt nog! Tycker bara att det här är en rolig musik grej, och ser det mest som ett sätt att visa upp sig på "marknaden" så att säga!
2. Får plugga igen allt sen, man hinner inte plugga när man är här, eller hinner gör man väl, men då skulle man nog bli utbränd efter ett tag! Så sommarskola eller dylikt! De löser sig!
3. As a matter of fact I am, mjölkprotein
4. Om vi ska räkna seriösa, UNO
5. Försökt fokusera på något annat, prata mycket om det med en bra vän, det är bra att försöka få utlopp för sina känslor, så sporta mycket hjälper! Sedan får man väl tänka att det helt enkelt inte var menat att det skulle vara ni! Det går över efter ett tag :)
6. Börja med små saker bara, ta steg för steg, jobba på din självkänsla, gå nån teaterkurs, det är väldigt bra!
7. Oj jag vet inte, har börjat funderat på om man verkligen kan "komma över" någon. Den människan har ju mer eller mindre vart en del av ditt liv, av din vardag, så man har alltid kvar minnen med den personen. Det är väl mer bara att man tappar kontakten, men känslorna består, enligt mig!
8. Absolutelyyyyy

Ungefär såhär fast nu har jag en rund säng!
9. Jag är nog den som städar när det verkligen, verkligen behövs. Är en väldigt väldigt lat människa, och när saker börjar möggla och man ser bananflugor överallt.. ja så städar jag väl ibland.. nej skämt åsido. Jag städar när det inte längre går att gå i mitt rum utan att kliva på ett klädesplagg ;)
10. Baka är jag inte så dum på, eftersom jag tycker kul. Sen i matväg är jag en baddare på att göra köttbullar, steka korv, och koka pasta samt nudlar. Funderar på master chef efter idol, vad tycker ni?
11. Efter idol kommer jag åka hem, försöka att fixa en lägenhet med mina två vänner lina och julia! Sedan försöka hitta en skivbolag eller något, som kan tänka sig att hjälpa mig! :)
12. Jag har många vänner som alla är unika och bäst på sitt sätt. Har ju min lilla skara med människor som jag är väldigt nära med! Så alla är de mina bästa!
13. De pendlar oftast, mamma stannade i en vecka förut på lovet! Annars åker någon utav dom ner på torsdagarna osv!

1. Ser du dig fortfarande som "lyckligt lottad" eller är du en faktiskt "kändis" nu?
2. Vilket är ditt favoritord?
3. Har du någon hemlig talang förutom sång och fotboll?
4. Om du vore ett JÄTTEstort träd, var skulle du varit planterat då och varför?
5. Vilka TV-program/serier följer du och vilken hade du helst "levt i"? (EJ IDOL för bövelen)
6. Titta åt höger, vad är det första du ser? (om det är en vägg, tjuvkika lite åt vänster istället)
7. Välj EN: Ta med Bard på en shoppingrunda, Anders Bagge på Gröna Lund eller snacka skit med Laila över en korv på 7-Eleven?
8. Vad är Matilda Melins bästa resp. sämsta sida enligt henne själv?
9. Brukar du grina till sorgliga filmer etc, eller är du stentuff?
10. Finns Jultomten?
Svar;
1. Jag kommer aldrig ha den bilden av mig själv som någon som är känd. Jag är en väldigt lycklig lottad person, det är jag verkligen!
2. Har väl just ingen favoritord  Nej. Jag kan faktiskt inte sortera ut det här. Jag kan inte välja. Jag tycker att ord är bäst i sällskap. När de sätts samman, blandas och bildar meningar som bildar tankar, funderingar och ger mig upplevelser.
3. Kan nudda näsan med tungan!
4. Skulle vilja vara planterad längst upp på vita huset, bara för att, bara för att jag kan.
5. How I met your mother, The Mentalist, Dexter, Pretty Little liars, Vampire Diaries, New Girl, Gre´s Anatomy och Skins. Skulle vilja leva i Vampire Diaries, varför? För att jag alltid velat vara en vampyr, har t.om. försökt med en vampyr formel haha.. men den funkade inte.. attans.
6. Mitt Näääk album! (tjuvkikade lite åt vänster)
7. Bard på en Shoppingrunda, endast för att jag tror det skulle bli minst stelt och för att han har väldigt intressande åsikter och skulle nog ha en flytande konversation under hela rundan! Men sen att få ta en korv på sleven hade man ju inte direkt tackat nej till!
8. Bästa; att jag har lätt till skratt och nästan alltid är på glatt humör, sen är jag en pålitlig person! Sämsta: jag är mjölkallergiker samt att jag är väldigt känslig av mig!
9. Det beror på hur sorliga de är, men grinade ihjäl mig till the haunting in conneticut 2 (en skräckfilm) och i slutet hjälper ett spöke dom att komma upp ur ett hål, fy vad jag grät, jag och min vän lina. Har nog tagit skräckfilmer till en helt ny nivå när man tycker det är ett lyckligt slut..
10. Självklart, samt tandfen och alla andra övernaturliga ting.


Vad är det sämsta med idol?
Att vara hemifrån, inte kunna träffa sina vänner varje dag

Vad är det jobbigaste med att ha blivit känd?
Ser inte mig själv som känd alls.. känns så konstigt alltihop, att folk känner igen en, men det är absolut ingenting som är jobbigt med det, älskar när folk kommer fram och pratar! Blir alltid lika glad

Vad är din favoriträtt?
Korv m bröd, eller tacos

Vilken är din favoritfärg?
Marinblå

Hur skulle du beskriva dig själv om du fick använda 5 ord?
spontan, fundersam,  kreativ,  ärlig, social.
Vilka tror du står i idolfinalen?
Riktigt svårt att säga, har ingen aning faktiskt. Alla är otroliga talanger!

Träffar ni idoljuryn mycket under veckorna?
Får tyvärr nästan aldrig träffa dom, förutom på scen och ibland efter fredagsfinalerna!

Vad går du på gymnasiet? 
Estet media, SECOND YEAR, wööpwöö

Äter du ofta sötsaker, hur ofta? Vad är ditt favorit godis?<3
Svar; Varje dag men inga speciellt stora mängder! Choklad i all ära!!! MÖMS

Gillar du barn? Vill du ha egna barn nån gång i framtiden och hur många? Om du vill det, vad skulle du döpa dom till?
Svar; Beror på hur gamla de är och vilken tidpunkt det är på dygnet. Ja någon dag ska man väl klämma fram en liten mini, antalet har man väl inte tänkt på, kan bli en, kan bli två, eller åtta. Kiara och Kovu om det är två, älskar lejon kungen. Kanske mufasa hahah

Dricker du kaffe. Snygg pussmun. Vet du att bladlöss bajsar socker på bilarna. Vad för mat gillar du. Två år kvar på skolan. Du ett busfrö enligt dina videos. Pojkflicka. Kan det aldrig bli french hotdog eller mos med lingon. Köper du cd eller bara Ithunes.  
Maseltov
Ha det nice över helgen fjunis.
Svar; Jag överkonsumerar kaffe. wäll tank jou! Det visste jag icke, ska pröva slicka på nån vindruta någongång bara för att vara säker. All mat, äter allt, förutom pyttipanna. Si un poco, fröbus kanske. Kan bli en Hrench Fotdog eller Los med Mingon. Spotify och Itunes för de artister jag vill stötta! Detsamma fluffy

heej!
1. har du haft tandställning eller har du födds med perfekta tänder?
2. du har ju kikat på rytmus gymnasium i sthlm, skulle du kunna tänka dig att börja där?
3. skulle du kunna  börja göra videobloggar också?
älskar din röst och du verkar vara en jättehärlig person att vara med, hoppas du kommer till final och vinner hlea idol, för det är du verkligen värd! <3
kraam! <3
Svar; HEEEJ på dig sötnosen!
1. Haha ingen tandställning här inte, perfekt skulle jag väl inte tro, men tack så mycket, man blir jö generad!
2. Det skulle jag nog kunna tänka mig! Fast det tar emot att lämna mitt hem familjen och alla kompisarna. Så det är nog det som håller mig kvar i östersund
3. Nja, kan fundera på det men känner mig så obekväm med att prata med en kamera.. så lite tveksamt på den fronten tror jag bestämt!
Bamsekramar till dig härliga människa, tack tack tack!!!

Har du eget rum eller bor du i köket?
Vad vill du bli som  stor kvinna. Tågvärd.
Vart vill du åka på resa. 
Vilka djur är du rädd förr, typ spindel eller fluga.
Du kommer aldrig att säga, break a leg till nån skådis.
Kan du laga mat. Korv stroganoff t.ex..
Kan du ta en Bagge på golvet utan papper en sommardag?
Hur fick du ideen med blommor i håret och att medverka i idol audition.
Kannst du mir bringe eine svar Zuruck.
Svar; Lite både och, tar ibland in min madrass till köket, in case I Wake up hungry. Som stor kvinna vill jag bli yngre, tror jag, tågvärd? Nej fy farao. Till något vackert ställe, bora bora! Inte rädd för något djur alls, kanske typ dinosaurier. Kanske någongång, internskämt. Kan göra makaroner. Kanske en vinterdag! Ideen med blommorna var för att jag tycker de är fint, i dånt know. Min karriär gick trögt, stod helt still för att vara exakt. Kände att jag behövde göra något för att ta mig ut på marknaden så att säga

Detta får bli del ett haha, fjuttigt I know.. Inte nog med hjärnceller idag. Kram













 

Kommentarer
Postat av: Thanks for svaren

En provskiva utan kontrakt vore hundra, testa lite sound och stilar utan press. Många skivbolagsstudios kan tyvärr bara lägga ljudmattor till ICA o Ikea tyvärr. Oftast har kidsen för bråttom o hamnar sen på lagret i nån håla p.g.a felsatsning och att man går i ledband.
Men först fler fredagar och skriv inte på nått förhastat.

2013-11-08 @ 01:31:41
Postat av: good luck

Matilda Johanna Svea Josefina Efrahimsdotter Mette Marit Gunilla Elsa Smaragd Frösöns blomma Melin.
Merlin vore kanske bättre. Trolla med sången.

2013-11-08 @ 12:36:50
Postat av: Tant Gertrud

Kaffe blir det och havregrynskaka, mitt barnbarn kommer o rösta för mig, jag betalar, wow Matilda give me five. Heter det så...

2013-11-08 @ 17:45:16
Postat av: skitsnack

Du var helt ok tonite. Jävla skitsnack att du har no inlevelse. Träna mer att var teaterinlevelse. Nu ringet vi.

2013-11-08 @ 20:43:58
Postat av: my god

Nu får det vara nog en hög med tråkiga versioner. Nån skuttar lite eller småler och bajswahlgren hoppar högt. Inte fan vill jag ha en skiva med dom andra. Jo Kevin kanske. Detta är mobbing svettig tråkig mobbing. Du har en underton som ingen har men du tar fel låtar. Man skall hoppa när juryn galer. Tyvärt. förbannad här skall röstas. Du är i mitt lag.

2013-11-08 @ 21:15:50
Postat av: alla

Gillar Matilda. Ring.

2013-11-08 @ 22:01:05
Postat av: Anonym

tusan att du åkte ut, kommer läsa din blogg ändå!!! tack för alla fantastiska låtar ❤

2013-11-08 @ 22:43:17
URL: http://fotohhanna.blogg.se
Postat av: Anonym

Alltså kevin skulle ha åkt ut, verkligen inte du!
fortsätt med musiken älskar din röst matilda!

2013-11-08 @ 22:58:00
Postat av: nej nej

Sandra är ju kass o Jens sjunger för noone. Kevin skall vinna. Dom andra fyra är ju kass. Man vill inte ens ha en oinspelad cd med dom Matilda var en extra karamell med hjärta. Nu skall det fixas studio tid för Matilda. Börjar ringa.

2013-11-08 @ 23:09:19
Postat av: Mattias

Jättetråkigt att du åkte ur Idol trots att du är så talangfull, Matilda! :-( Jag har i alla fall ringt och röstat på dig flera gånger! :-) Du kom sexa och du är den sexigaste av dem alla! ;-)

Ha det bäst och lycka till med allt,
Matilda! <3 Puss & Kram

2013-11-08 @ 23:26:39
Postat av: Anonym

Om du titta på idolSE på twitter så kommer du se att alla är upprörda för kevin gick vidare
du har en sån talang ska du veta, sluta aldrig med det du gör!

2013-11-08 @ 23:27:00
Postat av: Mattias

PS. Tack för allt, Matilda.söt.fin!

2013-11-08 @ 23:27:58
Postat av: Anonym

varför sjöng du inte a-team på skivan ? :( bästa framförandet i idol i år!

2013-11-08 @ 23:36:44
Postat av: Kevin är bäst på att inte va sämst

Juryn är så sjuk glöttiga och dåliga med sina tele-tubbies o Carola skämt, sågar man sönder drömmande vackra människors inre soul, att Kevin skall vinna trots att han inte är där är ett riktigt jävla skott i häcken på Bard som sågat sig själv i egot. Visst kan man sälja ringa o stötta Play som laila gjort, skaffat sig stora inkomster, bara en låt ger 100 kr i minuten på Stim, sen den där härliga idolen Hellström kostar en mille per show medan Yohio kostar 200 000.-
Idol för min del är om nån sticker personligt o att man vill ha en cd av personen. Köpt Agnes 3-4 st o Minnah Karlssons men för varje år blir kvaliten sämre o sämre p.g.a juryns skit stil. Sälj ringar Laila men ta med hjärnan på Fredagarna.
Vi måste förstå vad det blir av alla dessa idoler, ingen vinnare har lyckats mer än Agnes o det tog 4 år.
Matilda har nått bakom nervositeten som kommer fram precis som Kevin har Irländska visor i ryggmärgen men att då få sjunga Maggio o Lisa Nilsson vem fan tar fram låtarna, Sandra sågade itu fina Petra Marklund låten.
Nästa veckas tema unplugged hade passat Matilda, lågmält o fint.
Matilda bör fixa några hårdrockslåtar, skrika i skogen och framför tror på att det går att sjunga ut mer, våga ta låtar med melodi.
Tanken är att man skall våga o sjunga ut, Robin var ju hel kass men tog sig till Schlagern där alla vill va.
Kommer att va förbannad på gäst hos Bagge/Bard tills den 6 December så man slipper se nötterna.
Tv 4 bör sopa ut dom tills nästa år.
Jädrans Tele-Tubbies.

2013-11-09 @ 02:13:00
Postat av: Ej över

Blir fotbollsgala Måndag, fler cds med idolerna, turne över jul o Januari? Vem som vinner brukar kvitta, man kan komma till SVTs lager o göra tv eller schlager, äta korv i Kiruna eller göra vad man vill. Lyssna på Ingmar Nordströms saxparties eller lägga smällare i Anders Bagges båthus.

2013-11-09 @ 18:42:54
Postat av: ebba

vet inte om min kommentar kom med, men undrar bara vart du köpt dina nike air force? :)

2013-11-09 @ 20:44:51
Postat av: 25 November

Kommer lönen, nu blir det till att äta på Hemlösas kök efter alla samtal, jädrans jury, jaja gott med soppa.

2013-11-10 @ 01:56:09
Postat av: grattis alla pappor

Bamsekramar från alla skitstövel barn. Tack för att ni finns. Daddysar.

2013-11-10 @ 12:04:02
Postat av: Hasse

Hur mår Matilda, vad har hänt sen i fredags gumman lilla?

2013-11-10 @ 19:00:29
Postat av: anton sundblad

du var grym i fredags, du har varit grym enda från början till slut, du borde ha vunnit!! du är helt sjukt grym

2013-11-12 @ 09:57:00
Postat av: Niklas

"...men grinade ihjäl mig till the haunting in conneticut 2 (en skräckfilm) och i slutet hjälper ett spöke dom att komma upp ur ett hål, fy vad jag grät"

4 Månader sen, men måste bara kommentera detta. "Och i slutet hjälper ett spöke dom att komma upp ur ett hål", just den biten, är nog det mest osorgliga jag hört. Haha. Det kanske var en fin scen men bilderna jag får upp i mitt huvud är inte nådiga.
Tack för mig. Ha det bra, glad påsk och allt sånt där. Grattis på födelsedagen?

2014-03-27 @ 12:05:31

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0