A good beginning makes a good end

Mitt fina älskade tumblr. 
Tänkte bara dela med mig av en sak, vill ha lite tips utav mina kära läsare! Jag har färgat håret sedan jag var tolv, blekt, tonat och färgat brunt, svart och allt där emellan. Och nu efter jag vart utomlands tänkte jag färga det lite blond aktigt igen, då tog mitt hår så mycket stryk så det har börjat gått av, gick säkert av 5 cm eller mer.. Sen är det som tuggummi.. Ska nu sluta med all plattång, färgning osv.. Men tänkte höra om ni har några bra tips på hårprodukter som kan rädda mitt hö som jag har på skallen! Sheasmör sägs vara bra? Vad mer, help! Tack på förhand! KRAM

Kommentarer
Postat av: emelie

Moroccian oil! :)

Svar: Ska införskaffa det, får prova lite allting haha! :)
Maddelishees♥

2013-01-20 @ 18:07:05
URL: http://behappiness.blogg.se
Postat av: andrea

använd wen! håret blir riktigt mjukt och lent. sen blir det fylligare och hälsosammare!

Svar: Tack för svar! Ska prova det, kram!
Maddelishees♥

2013-01-20 @ 18:38:55
URL: http://louiseandrea.devote.se
Postat av: Nina

Du läste precis att vissa kör på en ägg gula och typ 2-3 msk olivolja och låter sitta i typ 40 min. Jag har inte provat det men enligt vissa ska det funka, värt att prova kanske?
Kram

Svar: Hmm ja det är ju värt att testa iaf! Tack Nina puss och kram!
Maddelishees♥

2013-01-20 @ 19:43:00
URL: http://ninathy.blogg.se
Postat av: Nina

Du läste precis att vissa kör på en ägg gula och typ 2-3 msk olivolja och låter sitta i typ 40 min. Jag har inte provat det men enligt vissa ska det funka, värt att prova kanske?
Kram

2013-01-20 @ 19:43:02
URL: http://ninathy.blogg.se
Postat av: Joline

hola! samma sak hände mig för ett antal månader sen. Började med att lägga i recin olja (haha stavning?) i liksom hela håret under natten, det tycker jag har fungerat rätt bra! Sen nu har jag köpt wen och det har verkligen gjort susen haha! annars kan du ju pröva med balsam metoden också? även den är att tacka gud för :-)

2013-01-21 @ 22:12:24
Postat av: AnnaKusini

Det är nog bara att vänta tyvärr. Mitt hår var också som tuggummi efter att jag blekt och färgat rött. Men ett hett tips till fint hår i framtiden är som du säger, försöka undvika plattänger, föning, färgning osv. Men jag rekommenderar verkligen att du även försöker sluta använda schampon med silikoner i - det finns i många schampon för att ge håret glans, men det det egentligen gör är att lägga sig som en hinna över hårstrået och håret blir beroende av det. Försök även att undvika att tvätta det ofta, då även det sliter på håret.

Jag använder ett schampo som är helt naturligt och ekologiskt, utan silikoner och skräp. Det tog ett tag innan håret vande sig, men nu tvättar jag håret endast en-två gånger i veckan och det är superfräscht! Mjukt och glansigt. Balsammetoden har jag också hört bra om, jag har provat men det funkade inte för mig. Men det beror nog på vad man har för typ av hår. Var noga med att se till att det inte är silikon i balsamet om du provar.

Länk till mitt schampo: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/urtekram-schampo-eko-250-ml

De har även balsam. :)

2013-01-21 @ 23:19:35
Postat av: jullebulle

he olivolja i toppasna med plasfolie runt och så sitter du så ett tag. lagar topparna lite. hehe kramo

2013-01-23 @ 10:23:50

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0