i mitt huvud

 Jag är sjutton år, för några månader sedan satt jag i min källare i vår lilla villa i östersund och sjung karaoke på youtube. Det närmsta jag har kommit till att stå på en riktig scen är en skolavslutning i nian. Jag har ingen som helst erfarenhet, jag har bara den här grejen, kärlek till musik. Sen har jag ingen som helst aning om vilken genre jag vill vara inom, det är därför det har varit lite upp och ned i den här tävlingen, allt från ballader, till pop-rnb och nu till country/soul, så det är klart man blir förrvirrad. Jag ser den här tävlingen som en möjlighet att exprimentera och upptäcka mig själv, vad jag vill vara, vad jag vill sjunga, vilken musik det är jag vill beröra med. Så varför ska man ha så bråttom? Det här är tiden då man ska göra misstag, lära sig av dom och finna sig själv. Nu vet jag ex att min starka sida kanske inte är hippop/riktigt snabba låtar. Utan mer de låtar som tillåter mig att sjunga ut, så som a-team, turning tables osv. De flesta som är här har redan hittat sin grej, och har mer erfarenhet, medans jag står och tippar mellan alla möjliga olika stilar. Men något med det finner jag väldigt spännande, jag älskar utmaningar, tycker inte om att begränsa mig och stänga alla dörrar. Jag vill prova på allt, jag vill skriva egna låtar,vara lite oförutsägbar... tills jag hittar just det som jag vill göra. Så tack till er som stödjer mig i den här löjligt underbara resan som jag får vara med om. Nu ska jag gå och äta korv på 7 eleven. Kram   

Kommentarer
Postat av: oscar

Hur ser en dag ut och vad o var äter ni. Är det inte märklig tillvaro utan erfarenhet. Sen hur är det att stå o bli kollad varje fredag som en rostbiff på macken. Ibland blodig ibland krossad o kall.

2013-10-17 @ 23:21:00
Postat av: Martin

Hej Matilda. Vore underbart om du ville maila mig. Att bara prata med dig skulle betyda mycket. Kram!

2013-10-17 @ 23:33:08
Postat av: Blommedde

Jag ska fan börja på 7 eleven lol

2013-10-18 @ 00:03:59
Postat av: Last of us

VÅGAT Och släppa mail adressen, nu blir det tjohej där. Alla som söker till Bonde söker fru/man och blivit över skriver. Å dom e många, herregud.

2013-10-18 @ 01:22:40
Postat av: Martin

Lycka till ikväll!!!!!!!!!!!

Big klem.

2013-10-18 @ 11:34:00
Postat av: 099-41408

RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING!

2013-10-18 @ 16:03:09
Postat av: Maja

DU VAR GRYM IKVÄLL!
FÖRSTÅR INTE VAD JURYN SNACKAR OM!

2013-10-18 @ 21:19:20
Postat av: sandra

hej :) du va jätteduktig ikväll!! vart kommer din klänning ifrån som du hade på dig? superfin! kram

2013-10-18 @ 21:20:17
Postat av: my god

Juryn är ute o cyklar. Idol går på att folk köper skivor o hörs på radion detta är skandal program. Du provar stilar men visst du körde om dig slälv lite men du är sååååå go. Nu röstar vi på 099-41408

2013-10-18 @ 21:28:53
Postat av: Matilda need your Wote.

Nu

2013-10-18 @ 21:29:54
Postat av: my god

Inte Sara fan top tree. Grattis Matilda. DIN VÄN FÖRSVANN.

2013-10-18 @ 22:41:36
Postat av: mona

Hej!
Jag undrar vart du köpt din underbara klänning som du hade på dig denna fredag?

2013-10-18 @ 23:33:31
Postat av: S

Hej! Jättetråkig kritik du fick av juryn ikväll, såg att du blev ledsen och ville bara säga att jag tyckte att du gjorde låten väldigt bra! Det är en av mina favoritlåtar, kul att du valde den! Lycka till Matilda! Kramar från Skåne

2013-10-18 @ 23:58:06
Postat av: Emma

Tyckte verkligen att du var superduktig idag!! Tänkte också passa på att höra varifrån din snygga klänning kom som du hade på dig idag? :)

2013-10-18 @ 23:59:15
Postat av: sofie

ååå va bra skrivet!! jag förstår dig mycke bättre nu :) vetduva, jag slår vad om att juryn hade jublat under genrepet!! själv tycker jag att du alltid är gryn - hejar på dig!<3 gu va tråkigt över att Sara fixk åka :( jag lider med dig! fortsätt simma!<3

2013-10-19 @ 00:04:09
Postat av: M

Så här ére, juryn hade antagligen fel på medhörning eller annat idag, för du gjorde en så fin tolkning av "sitting in the dock of the bay"! När du stog där och blev så obefogat sågad tyckte jag så synd om dig. Som att dömas oskyldig för tusan. Där och då kändes det säkert misslyckat och att alla i hela Sverige tyckte som dem, Helt fel! De fick ju din speciella skönsång som de gillar! Nej, det här är idol 2013 och fjärde fredagsfinalen så det är nog dags att juryn kliver upp ett pinnhål. De ligger risigt till nu, och vill de vara jury även nästa år får de skärpa sig rejält, så ére.

2013-10-19 @ 00:33:12
Postat av: Tarmbajs av juryn.

Alltså hjärtstopp akuten tonight, juryn gnäller om att vissa gör exkat kopia av låtarna, då gör Matilda/du en hippie version av Dock of the bay, då sågas hon. jag fattar inte hur juryn utan sångbegåvning sitter o säger att vissa skall bli världsartister med samma klang hela tiden. Det är tur att MAtilda o Kevin har det, annars hade dom åkt. Att nå genom rutan, tyvärr hade nog Sara för starka ögon för småglinen. Nu är det bara att sjunga låtarna som originalet som alla andra. Man blir förbannad på Ba folket men Matilda gjorde en fin Laila version på TV4 bloggen.

2013-10-19 @ 00:53:02
Postat av: Ej Munter

Matilda lilla nu har jag låten som du skall göra på Fredag, det finns tre idoler som är värda namnet, Agnes, Darin o Tove Styrke.
Agnes låt One last Time skall du göra så man får böla lite.
Sen eftersom du gick vidare, man vågade inte hoppas på plats 30 ikväll när juryn surar.

När man köper film får man ibland en digital copy som man hämtar med pcn, endast windows ej Apple.
Stålmannen, Man of Steel köpt idag, kommer ut på Onsdag, om du vill finns det fler, du kan kolla på en dator eller streama eller HDMI kabel.
Skickar koden o adress checken på din mail om du vill ha några nya filmer o kolla på när du gör Sara depps.

Kram

2013-10-19 @ 00:59:22
Postat av: Marcus

Det skär i mitt hjärta att se dig så ledsen som efter gårdagens framträdande. Varför bryr jag mig? Trots allt dubbelt så gammal som du. Men jag lever för musik och att se talanger blomma ut. Du har det inom dig och du gör helt rätt som experimenterar. Försöker hitta din grej. Jag hoppas att du kan ladda om, hitta kraft, att du känner att nästa veckas låt är den perfekta och att du viktigast av allt, mår bra inombords.

Det är trots allt bara en tävling i musik. Du är ung och har framtiden för dig. Önskar dig all lycka och hoppas få se dig på en scen i framtiden.

2013-10-19 @ 13:01:17
Postat av: 7 eleven korv med senap

Kollade på Dock of the bay igen nyss på Youtube, man blir lite förskräck första gången när du hoppar runt bland stilarna men sen förstår man och lyssnar om o om igen. Jädrar i min låda som Marie sa i X-Factor det är är bättre än Juryn fattar, nånsin kommer att förstå, sen upptäckte man en pop/jazzklang i går som var en höjdare, jisses flicka du är bättre än du själv nånsin förstår. Du kan sjunga bä bä vita lamm och man gråter.
Hoppas du mår bra trots Juryn och att snälla Sara åkte ut, hon var enormt bra igår.
Kiss!

2013-10-19 @ 19:19:03

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0