Midnattsljus




Idag kom jag hem till en vinterstad så kall. Här är det ett vitt täcke av snö vart man än vänder sig, mitt vinterland. Ångesten över att börja skolan imorn har redan tagit in, att behöva återvända till rutinerna. Hur som haver, idag när jag kom hem efter en obekväm tågresa med nackspärr, åkte jag först till sjukhuset och hälsade på världens bästa mormor, där även mina små kusiner var. Sedan heim te mina två goda vänner Lina och Julia. Skrattade och pratade om allt och ingenting, sedan tog jag och Julia en liten promenad ute i det kalla medans lina städade lite i sitt rum, fint och hemtrevligt skall det vara ;) så nu har vi lagt oss och inväntar morgondagen. Lyssnar på lite Håkan med doftljus vars lågor lekfullt dansar som siluetter mot väggarna. Och jag kan inte undgå att sakna Stockholm och de fina människorna där. Vi får se hur det blir här, jag får fortsätta kämpa med musiken. Sån tur att det finns varma själar här med. Godnatt 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint skrivet. Du är så fin

2013-11-13 @ 23:25:54

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0