Träningstips!

Fick en fråga på om jag kunde ge lite träningstips, Och självklart kan jag göra det!

♦Kör kortare träningspass med högre intensitet. Många som vill ha ut mycket av sin träning brukar köra långa pass på gymmet, men det är faktiskt så att efter ca 35-40 minuter så är träningen inte lika effektiv längre.

♦Om du är ny på det här med träning så är det dock viktigt att inte köra på för fullt från början - bygg upp styrka och kondition under ungefär en månad innan du sätter igång riktigt ordentligt.

♦När man lyfter vikter är det vanligt att man lyfter vikterna långsamt och sedan släpper för fort till startposition. Det korrekta är att både lyfta och släppa långsamt, ungefär lika fort. Med detta träningstips får du ut maximalt från varje lyft.

♦Motivation är väldigt viktigt! Du måste träna ett antal gånger i veckan, samtidigt som du äter relativt nyttigt! Variera din träning så att du inte lessnar och känner att det är hemskt att ex behöva ta sig till gymmet. En dag kanske du är ute och löper, en annan inne på gymmet, simning på badhuset, sen kan man ju försöka få med sig sina vänner på olika träningspass också, då blir det mycket roligare vill jag lova!

♦Bra övningar för magen är till exempel situps, crunches och benlyft


♦Ett kilo kroppsfett är cirka 7000 kcal (kilokalorier), så om du vill gå ner ett kilo måste du ha gjort av med ca 7000kcal mer än vad du ätit så om vi säger att du ligger på ett kaloriunderskott på 500kcal per dag kommer det att ta ca 14 dagar att gå ner ett kilo. 

♦Sen tycker jag att bara för att man ska äta nyttigt betyder det inte att man ska sluta äta allt som är onyttigt! Men med måtta, en fika ibland har ingen dött av. Jag vet så många av mina kompisar som säger (även jag) "Nu ska jag sluta äta godis och allt annat onyttigt, det är inte så ofta det håller, men det är bara för att när man vet att man inte får äta nånting så tänker man ju på just det hela tiden och då blir det ju typ som tortyr haha. Det är bättre att säga "jag kan fortfarande äta godis och allt annat gott men kanske bara på lördagar eller i små mängder" Så gör jag iaf! Och det funkar finfint för mig :) 

Så hoppas ni fick lite inspiration och motivation, puss!









Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0